Skip to main content
Top

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

3. Onderzoekend vermogen

Auteurs : dr. C. Sino, drs. M.B. Nieweg, E.G. van Eijkeren-de Keizer, drs. J. Ellenbroek, drs. E. Hoekman, W. Jackson, MBA, dr. M. de Rijke, dr. M.T. Slager, drs. G. Wallinga

Gepubliceerd in: Bachelor of Nursing 2020

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk beschrijft het ‘onderzoekend vermogen’ dat in het opleidingsprofiel is opgenomen, afgestemd op wat gebruikelijk is in het hbo. Van belang voor hbo’ers is dat zij de betekenis, de rol en de reikwijdte van onderzoek begrijpen, dat zij kennis van anderen kunnen toepassen in hun werkpraktijk en kunnen participeren in praktijkonderzoek. En bovenal dat zij in hun dagelijkse werkpraktijk kritisch, nieuwsgierig en reflectief zijn, zodat zij naast het deskundig verlenen van verpleegkundige zorg altijd op zoek gaan naar hoe het beter kan.
Voetnoten
1
Het Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA financiert en stimuleert praktijkgericht onderzoek van hogescholen. Het regieorgaan heeft een plaats binnen NWO. Voor hogescholen is dit de basis voor een volwaardige tweede geldstroom voor praktijkgericht onderzoek.
 
Metagegevens
Titel
Onderzoekend vermogen
Auteurs
dr. C. Sino
drs. M.B. Nieweg
E.G. van Eijkeren-de Keizer
drs. J. Ellenbroek
drs. E. Hoekman
W. Jackson, MBA
dr. M. de Rijke
dr. M.T. Slager
drs. G. Wallinga
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0929-0_3