Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Sociaal Bestek 6/2016

01-12-2016 | Cliënt

Onafhankelijke cliëntondersteuning: hard nodig

De 5P’s geven antwoorden op inrichtingsvragen

Auteur: Branko Hagen

Gepubliceerd in: Sociaal Bestek | Uitgave 6/2016

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Onafhankelijke individuele cliëntondersteuning is een nieuwe vorm van steun voor alle inwoners in Nederland die hulp willen bij het formuleren van hun hulpvraag in het publieke domein. Helaas is deze cliëntondersteuning vaak niet of gebrekkig georganiseerd. Wat is onafhankelijke cliëntondersteuning? Waarom is deze belangrijk? En hoe zou deze er idealiter uit moeten zien?
Voetnoten
1
Cliëntondersteuning bij gemeenten, Ieder(in), LCR, LPGGz en Koepel WMo-raden (2015); Een inventarisatie van verschijningsvormen in 29 gemeenten, Movisie (2016); Hulp van buren en vrijwilligers is vaak tijdelijk, AVI (2016) en de derde rapportage van de Transitiecommisse Sociaal Domein.
 
2
Tussen 2003 en 2010 waren er onafhankelijke arbeidsadviseurs beschikbaar op de werkpleinen. Zij boden onafhankelijke cliëntondersteuning op het terrein van werk en inkomen.
 
Metagegevens
Titel
Onafhankelijke cliëntondersteuning: hard nodig
De 5P’s geven antwoorden op inrichtingsvragen
Auteur
Branko Hagen
Publicatiedatum
01-12-2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Sociaal Bestek / Uitgave 6/2016
Print ISSN: 0921-5344
Elektronisch ISSN: 2468-1377
DOI
https://doi.org/10.1007/s41196-016-0146-9

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Sociaal Bestek 6/2016 Naar de uitgave