Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2014 | Invited Commentary | Uitgave 6/2014

Journal of Youth and Adolescence 6/2014

On the 4-H Study of Positive Youth Development

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2014
Auteur:
Stephen F. Hamilton

Abstract

The research reported in this issue advances our understanding of the multiple interactive influences on young people’s development. The study invokes Relational Developmental Systems Theory to show, among other findings, how the impact of out-of-school time depends on the number and range of different types of activities young people engage in. The study also demonstrates that developmental assets (the 5 Cs) can co-exist with problem behavior, an important contribution to the positive youth development perspective. Readers will also find in these articles diverse strategies of data analysis and exemplars of research that informs practice as well as theory.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2014

Journal of Youth and Adolescence 6/2014Naar de uitgave