Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde 4/2015

01-04-2015 | Interview

Odile Smeets: “Persuasive Technology heeft de toekomst” Hoe kun je mensen verleiden om online hulp- en zelfhulpprogramma’s te gaan volgen en dat ook vol te houden?

Staalkaart e-mental health

Auteurs: Rolf Blijleven, Gerda Jekel, André Weel

Gepubliceerd in: TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde | Uitgave 4/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Bijna de helft van het verzuim heeft te maken met psychische klachten zoals depressiviteit, stressgerelateerde stoornissen of angststoornissen. TBV sprak met Ir. Odile Smeets (1966), verbonden aan het Trimbos-instituut, kennis- en onderzoekscentrum op het gebied van geestelijke gezondheid en alles wat daarmee samenhangt. Smeets is betrokken bij de ontwikkeling van online instrumenten voor geestelijke gezondheidszorg, de e-mental health, en gaf ons een staalkaart van de hedendaagse State of the Art. Met deze online-instrumenten kunnen behandelaars zowel hun eigen toegankelijkheid als de effectiviteit van hun behandelingen op een hoger plan brengen.
Metagegevens
Titel
Odile Smeets: “Persuasive Technology heeft de toekomst” Hoe kun je mensen verleiden om online hulp- en zelfhulpprogramma’s te gaan volgen en dat ook vol te houden?
Staalkaart e-mental health
Auteurs
Rolf Blijleven
Gerda Jekel
André Weel
Publicatiedatum
01-04-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde / Uitgave 4/2015
Print ISSN: 0929-600X
Elektronisch ISSN: 1876-5858
DOI
https://doi.org/10.1007/s12498-015-0076-3

Andere artikelen Uitgave 4/2015

TBV – Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde 4/2015 Naar de uitgave

Regionaal tuchtcollege voor de gezondheidszorg

Uitspraak tuchtzaak scherpt klachtenprocedure aan