Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2014 | Original Paper | Uitgave 12/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2014

Observation of Spontaneous Expressive Language (OSEL): A New Measure for Spontaneous and Expressive Language of Children with Autism Spectrum Disorders and Other Communication Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2014
Auteurs:
So Hyun Kim, Dörte Junker, Catherine Lord
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2180-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

A new language measure, the Observation of Spontaneous Expressive Language (OSEL), is intended to document spontaneous use of syntax, pragmatics, and semantics in 2–12-year-old children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and other communication disorders with expressive language levels comparable to typical 2–5 year olds. Because the purpose of the OSEL is to provide developmental norms for use of language, the first step involves assessment of the scale’s feasibility, validity, and reliability using a sample of 180 2–5 year-old typically developing children. Pilot data from the OSEL shows strong internal consistency, high reliabilities and validity. Once replicated with a large population-based sample and in special populations, the scale should be helpful in designing appropriate interventions for children with ASD and other communication disorders.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 87 kb)
10803_2014_2180_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2014 Naar de uitgave