Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2007 | Uitgave 6/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2007

Normative Developmental Trajectories of Aggressive Behaviors in African American, American Indian, Asian American, Caucasian, and Hispanic Children and Early Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 6/2007
Auteurs:
Alexander T. Vazsonyi, Margaret K. Keiley

Abstract

The current 5-year accelerated longitudinal investigation modeled the developmental trajectories of aggressive behaviors in 10,107 predominantly minority (>70%; African American, American Indian, Asian American, and Hispanic) children and early adolescents (Kindergarten through 8th grade, 49% female youth) from lower to lower–middle socioeconomic strata. Based on a two-part latent growth model, findings suggest that the probability and frequency of aggressive behavior use decreases slightly (linear) through the elementary school years and then increases as children move into middle school (quadratic). Though mean level differences were found across ethnic and racial groups, socioeconomic strata, and particularly by sex at initial status, rates of change over time across all groups were invariant. Findings suggest that potential socialization differences, if any, occur pre-Kindergarten in all groups.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 6/2007 Naar de uitgave