Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2011 | Original Article | Uitgave 1/2011

Child Psychiatry & Human Development 1/2011

Non-Verbal Reasoning Ability and Academic Achievement as Moderators of the Relation Between Adverse Life Events and Emotional and Behavioural Problems in Early Adolescence: The Importance of Moderator and Outcome Specificity

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 1/2011
Auteurs:
Eirini Flouri, Nikos Tzavidis

Abstract

This study was carried out to model the functional form of the effect of contextual risk (number of adverse life events) on emotional and behavioural problems in early adolescence, and to test how intelligence and academic achievement compare as moderators of this effect. The effect of number of adverse life events on emotional and behavioural problems was non-quadratic. Intelligence rather than academic achievement moderated the association between contextual risk and children’s emotional and behavioural problems. However, the interaction effect was significant only on peer problems. These findings suggest that both moderator and outcome specificity should be considered when evaluating the role of intellectual competence in the association between contextual risk and children’s emotional and behavioural problems.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Child Psychiatry & Human Development 1/2011 Naar de uitgave