Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-04-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018

Non-reciprocal Friendships in a School-Age Boy with Autism: The Ties that Build?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2018
Auteurs:
Jairo Rodríguez-Medina, Henar Rodríguez-Navarro, Víctor Arias, Benito Arias, M. Teresa Anguera
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3575-0) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This mixed-methods study examined differences in social interaction patterns between a school-age boy with autism and his friends, non-reciprocal friends, and non-friends during recess time at a mainstream school (third grade of elementary school). Through a combination of observational methodology and social network analysis with an idiographic, follow-up and multidimensional design approach, we used lag sequential and polar coordinate analysis to ascertain the associations between various interactive behaviors as a function of type of friendship relation. After 40 sessions, we found that the non-reciprocal friendship relations of the boy with autism could have significantly greater potential than his reciprocal friendships to increase active engagement and reduce the time he spent alone during recess.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2018 Naar de uitgave