Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

27-02-2019 | OriginalPaper | Uitgave 5/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2020

No Sex Differences in Cognitive Ability in Young Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2020
Auteurs:
Susanne W. Duvall, Lark Huang-Storms, Alison Presmanes Hill, Julianne Myers, Eric Fombonne
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Inconsistent findings regarding sex differences in cognition have been found in people with autism spectrum disorder (ASD). This study evaluated sex differences in cognitive-developmental functioning in a large clinical sample of young children diagnosed with ASD. The sample included children 18–68 months of age who received the Mullen Scales of Early Learning (MSEL) through Autism Treatment Network (ATN) sites from 2007 to 2013 (N = 1587, 16.7% female). In this large clinically referred sample of young children with ASD in the United States, no significant differences were found between the sexes for the MSEL Early Learning Composite (ELC) standard score, domain T Scores or age equivalents. These findings persisted when examining different age ranges, cognitive levels and domain profiles.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2020 Naar de uitgave