Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-02-2020 | Brief Report

No Differences in Code-Related Emergent Literacy Skills in Well-Matched 4-Year-Old Children With and Without ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Marleen F. Westerveld, Jessica Paynter, Amanda Brignell, Sheena Reilly
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study used data from a prospective community-based sample and compared the code-related emergent literacy skills (phonological awareness and letter knowledge) of 4-year-old children with ASD (n = 36) to their peers without ASD (n = 36), matched for age, gender, socio-economic status, language ability, and nonverbal cognition. We also compared groups on parent-reported home literacy measures, including the amount of time their child enjoyed being read to. There were no significant group differences in emergent literacy, indicating that an ASD diagnosis was not related to children’s emergent literacy performance. We found no group differences in parent-reported home literacy experiences. This highlights the need for careful consideration of factors beyond ASD traits that may influence literacy outcomes in this population.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel