Skip to main content
Top

16-10-2013 | Nieuws

Nico van Meeteren nieuwe hoogleraar fysiotherapie

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail
insite
ZOEKEN

Voor het stimuleren van onderzoek naar bewegend functioneren wordt een nieuwe leerstoel ‘Fysiek functioneren bij chronische aandoeningen’ ingesteld bij het Maastricht UMC+. De leerstoel wordt bekleed door dr. Nico van Meeteren, fysiotherapeut en neurowetenschapper.

Het algemene doel van de nieuwe leerstoel is het bevorderen van innovatie, onderzoek en onderwijs op het terrein van fysiotherapie. Het onderzoeksprogramma is gericht op behoud en bevorderen van het bewegend functioneren van mensen met chronische aandoeningen, mede door ontwikkeling en gebruikmaking van innovatieve zorgtechnologie. De onderzoekers gaan samenwerken met regionale, landelijke en internationale onderzoeksinstituten en allerlei zorgpartners.

TNO

Van Meeteren is in 1994 gepromoveerd op fundamenteel onderzoek naar schade en herstel van het bewegingsapparaat en sinds 2011 directeur bij TNO van het innovatiegebied ‘Levenslang Gezond’. De leerstoel  wordt ondergebracht bij het onderzoeksinstituut CAPHRI, onderdeel van het Maastricht UMC+, en betreft een samenwerking met het Koninklijk Nederlands Genootschap Fysiotherapie (KNGF),  TNO en het Center for Care Technology Research (CCTR).

Auteur(s): Adri van Beelen

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Onze productaanbevelingen

BSL Fysiotherapeut Totaal

Zoekt u casuïstiek over nekklachten of wilt u meer weten over lage rugpijn? Met dit online abonnement kunt u uw vakkennis optimaal bijhouden en uitbreiden. U krijgt toegang tot een groot aantal fysiotherapieboeken en geaccrediteerde online nascholing, zoals e-learnings en web-tv's.