Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2013 | Original Paper | Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013

New Interview and Observation Measures of the Broader Autism Phenotype: Impressions of Interviewee Measure

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2013
Auteurs:
A. Pickles, J. R. Parr, M. L. Rutter, M. V. De Jonge, S. Wallace, A. S. Le Couteur, H. van Engeland, K. Wittemeyer, H. McConachie, B. Roge, C. Mantoulan, L. Pedersen, T. Isager, F. Poustka, S. Bolte, P. Bolton, E. Weisblatt, J. Green, K. Papanikolaou, A. J. Bailey
Belangrijke opmerkingen
A. Pickles, J R Parr, and M L Rutter contributed equally to this work.

Abstract

A 20 item observational measure of social functioning, the Impression of Interviewee rating scale, is one of three measures devised to assess the broader autism phenotype. The sample studied included families containing at least two individuals with autism spectrum disorder; observations were undertaken by the researcher who interviewed the subject. An exploratory factor analysis suggested a single factor was most appropriate (Cronbach’s α of 0.78). There was a modest but significant retest correlation of 0.42. Correlations between live ratings and blind consensus ratings of vignettes were high (0.93). Correlations with the interview measures were moderate but statistically significant. In conclusion, the observational scale provides a promising start but further work is required before general use can be recommended.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013 Naar de uitgave