TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

01-04-2008 | Uit de praktijk

Neurorevalidatie in de eerste lijn (2)

Interventie

Auteurs: Ben van Cranenburg, Wilbert Nieuwstraten

Gepubliceerd in: Neuropraxis | Uitgave 2/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De ‘behandeling’ van de patiënt met hersenbeschadiging is niet eenvoudig. Een ‘behandeling’ in de zin van een pilletje of een operatie is geen optie. Revalidatie na hersenbeschadiging is niet zozeer een medisch probleem, maar veel meer een pedagogisch of educatief proces. Revalidatie is leren, en is daarom te vergelijken met leerprocessen in sport en muziek en op school. Door herhaald oefenen ontstaan in de hersenen nieuwe activatienetwerken die specifiek zijn voor de geoefende vaardigheid.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Neurorevalidatie in de eerste lijn (2)
Interventie
Auteurs
Ben van Cranenburg
Wilbert Nieuwstraten
Publicatiedatum
01-04-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Neuropraxis / Uitgave 2/2008
Print ISSN: 1387-5817
Elektronisch ISSN: 1876-5785
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03077121