Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2013 | Original Paper | Uitgave 6/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2013

Neurocognitive Functioning in Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2013
Auteurs:
Outi Reinvall, Arja Voutilainen, Teija Kujala, Marit Korkman
Belangrijke opmerkingen
Marit Korkman—Deceased.

Abstract

There is a paucity of research studying comprehensive neurocognitive profiles of adolescents with higher functioning autism spectrum disorders (ASD). This study compared the neurocognitive profiles of higher functioning adolescents with ASD (n = 30, mean age 13.5) with that of typically developing adolescents (n = 30; mean age 13.7). Adolescents with ASD demonstrated a significantly higher mean Verbal Intelligence Quotient compared to the standardized mean. However, the ASD group had significantly lower scores than the control group on the subtests Auditory Attention and Response Set, Memory for Faces, Visuomotor Precision, and Design Copying. Thus, particular strengths were seen in verbal reasoning, while weaknesses were observed in auditory attention, facial recognition memory, and visuomotor functions in adolescents with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2013 Naar de uitgave