Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Original Paper | Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014

National Survey of Sensory Features in Children with ASD: Factor Structure of the Sensory Experience Questionnaire (3.0)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Karla Ausderau, John Sideris, Melissa Furlong, Lauren M. Little, John Bulluck, Grace T. Baranek

Abstract

This national online survey study characterized sensory features in 1,307 children with autism spectrum disorder (ASD) ages 2–12 years using the Sensory Experiences Questionnaire Version 3.0 (SEQ-3.0). Using the SEQ-3.0, a confirmatory factor analytic model with four substantive factors of hypothesized sensory response patterns (i.e., hyporesponsiveness; hyperresponsiveness; sensory interests, repetitions and seeking behaviors; enhanced perception), five method factors of sensory modalities (i.e., auditory, visual, tactile, gustatory/olfactory, vestibular/proprioceptive), and one of social context were tested with good model fit. Child and family characteristics associated with the sensory response patterns were explored. The effect of sensory response patterns on autism severity was tested, controlling for key child and family characteristics. The SEQ-3.0 demonstrates an empirically valid factor structure specific to ASD that considers sensory response patterns, modalities, and social context.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014Naar de uitgave