Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-10-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

Narratives of Girls and Boys with Autism Spectrum Disorders: Gender Differences in Narrative Competence and Internal State Language

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Christina Kauschke, Bettina van der Beek, Inge Kamp-Becker

Abstract

Since gender differences in the symptomatology of autism spectrum disorder (ASD) are not well understood, the current study examines the communicative skills of males and females with ASD. Narrative competence and internal state language (ISL) was investigated using narrations elicited by a wordless picture book. 11 girls and 11 boys with ASD and 11 typically developing girls were individually matched. Although results demonstrate largely comparable narrative skills across groups, the groups differed with respect to the size and use of ISL: Girls with ASD verbalized and motivated internal states more often than boys, and both groups with ASD fell behind typically developing children in production of affective words. Implications for the clinical presentation of males and females with ASD are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave