Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2008 | Original Paper | Uitgave 1/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2008

Narrative Role-Taking in Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2008
Auteurs:
Rosa M. García-Pérez, R. Peter Hobson, Anthony Lee

Abstract

Are children with autism able to adopt, and shift among, the psychological perspectives of different people? Fifteen children with autism and 15 without autism, matched for chronological age and verbal ability, were given Feffer’s (1970) role-taking task in which they were asked to tell and then re-tell stories from different protagonists’ perspectives. The children with autism understood the task, adjusted narratives according to alternative viewpoints, and were similar to control participants in their use of mental state terms. Despite this, the children with autism achieved significantly lower scores for adopting different figures’ perspectives, and for shifting among complementary viewpoints. The results illustrate aspects of social-cognitive impairment that extend beyond the children’s limitations in ‘theory of mind’ understanding.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2008 Naar de uitgave