Skip to main content
Top

2011 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Naar een breder begrip van leren

Auteurs : Sanneke Bolhuis, Robert-Jan Simons

Gepubliceerd in: Handboek human resource development

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

In deze bijdrage bepleiten we dat organisaties een breder begrip van leren moeten gaan hanteren. Mensen leren altijd en overal, en op allerlei manieren. Belangrijke aspecten van een breder begrip van leren zijn het sociale, onbewuste en omvattende karakter van leren. Leren is in essentie betekenisgeving, waarbij het individuele en sociaal-culturele niveau nauw verweven zijn. Zowel evolutiebiologische en neurowetenschappelijke inzichten als sociaal-culturele leertheorieën dragen bij aan een breder perspectief op leren.

Metagegevens
Titel
Naar een breder begrip van leren
Auteurs
Sanneke Bolhuis
Robert-Jan Simons
Copyright
2011
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8565-2_3