Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Geron 3/2018

01-09-2018 | Gezondheid & zorg

Naar een Academische Werkplaats voor, met én door ouderen

Auteurs: Susan Van Hees, Leonieke Van Boekel, Katrien Luijkx

Gepubliceerd in: Geron | Uitgave 3/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De Academische Werkplaats Ouderen van Tranzo, Tilburg University, ambieert ouderen structureel een volwaardige rol te geven in de Academische Werkplaats. Zodat niet langer alleen onderzoekers en professionals in co-creatie onderzoek en innovatie vormgeven, maar ouderen zelf hierin ook een stem hebben. De Academische Werkplaats Ouderen is een samenwerking tussen tien zorgorganisaties, een zorgverzekeraar en Tranzo. Zorgprofessionals en onderzoekers werken hierin samen aan onderzoek met als doel de kennis over de leefwereld van ouderen te vergroten en daarmee bij te dragen aan het realiseren van mensgerichte ouderenzorg.
Literatuur
go back to reference Arnstein, S. (1969). A Ladder of Citizen Participation. Journal of the American Institute of Planners, 35 (4), 216-224. Arnstein, S. (1969). A Ladder of Citizen Participation. Journal of the American Institute of Planners, 35 (4), 216-224.
go back to reference Baur, V. & Abma, T. (2012). Resident councils between lifeworld and system: Is there room for communicative action? Journal of Aging Studies, 25 (4), 390-396. Baur, V. & Abma, T. (2012). Resident councils between lifeworld and system: Is there room for communicative action? Journal of Aging Studies, 25 (4), 390-396.
go back to reference Gutman, C., Hantman, S. Ben-Oz, M. Criden, W., Anghel, R. & Ramon, S. (2013) Involving Older Adults as Co-researchers in Social Work Education. Educational Gerontology, 40, (3), 186-197. Gutman, C., Hantman, S. Ben-Oz, M. Criden, W., Anghel, R. & Ramon, S. (2013) Involving Older Adults as Co-researchers in Social Work Education. Educational Gerontology, 40, (3), 186-197.
go back to reference Janssen, M., Boekel, L. van, Luijkx, K. (2018). Praktijk en wetenschap samen op weg naar mensgerichte ouderenzorg. Tijdschrift voor Ouderengeneeskunde, 2 (April 2018), Janssen, M., Boekel, L. van, Luijkx, K. (2018). Praktijk en wetenschap samen op weg naar mensgerichte ouderenzorg. Tijdschrift voor Ouderengeneeskunde, 2 (April 2018),
go back to reference Span, M., Hettinga, M., Vernooij-Dassen, M., Eefsting, J. & Smits, C. (2013). Involving people with dementia in the development of supportive IT applications: A systematic review. Ageing Research Reviews, 12 (2), 535-551. Span, M., Hettinga, M., Vernooij-Dassen, M., Eefsting, J. & Smits, C. (2013). Involving people with dementia in the development of supportive IT applications: A systematic review. Ageing Research Reviews, 12 (2), 535-551.
Metagegevens
Titel
Naar een Academische Werkplaats voor, met én door ouderen
Auteurs
Susan Van Hees
Leonieke Van Boekel
Katrien Luijkx
Publicatiedatum
01-09-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Geron / Uitgave 3/2018
Print ISSN: 1389-143X
Elektronisch ISSN: 2352-1880
DOI
https://doi.org/10.1007/s40718-018-0157-3

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Geron 3/2018 Naar de uitgave

Participatie & ontwikkeling

Lang leve leren, een leven lang!

sociale netwerken

Een tweede gezin