Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2011 | Original Paper | Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011

Music Interventions for Children with Autism: Narrative Review of the Literature

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2011
Auteurs:
Kate Simpson, Deb Keen
Belangrijke opmerkingen
This review is part of the first authors PhD study and is supported by a PhD scholarship—The Australian Catholic University Postgraduate Award.

Abstract

It is widely reported that music can be beneficial to individuals with autism. This review was undertaken to determine the evidence base for the use of music as an intervention for children with autism. After searching relevant databases, 128 articles were identified of which 20 articles met the study’s inclusion criteria. Composed songs and improvisational music therapy were the predominant music techniques used. There was somewhat limited evidence to support the use of music interventions under certain conditions to facilitate social, communicative and behavioural skills in young children with autism. The implications of these findings in terms of use of music interventions, issues related to generalization and maintenance, and future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2011 Naar de uitgave