Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2010 | Original Paper | Uitgave 10/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2010

Multirater Congruence on the Social Skills Assessment of Children with Asperger Syndrome: Self, Mother, Father, and Teacher Ratings

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2010
Auteur:
Efrosini Kalyva

Abstract

Children with Asperger Syndrome (AS) who attend mainstream settings face social skills deficits that have not been adequately explored. This study aims to examine social skills through self-reports of children with AS (N = 21) and a matched group of typically developing peers, as well as reports from their mothers, fathers, and teachers. Results showed that children with AS had more social skills deficits according to all raters and that they reported more aggressiveness/antisocial behavior, more conceit/haughtiness, more loneliness/social anxiety, and less assertiveness than controls. The level of agreement between raters varied significantly, suggesting that social skills are best studied with multiple informants.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2010 Naar de uitgave