Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2010 | Original Paper | Uitgave 9/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010

Multi-Informant Predictors of Social Inclusion for Students with Autism Spectrum Disorders Attending Mainstream School

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2010
Auteurs:
Alice P. Jones, Norah Frederickson

Abstract

This study examined differential profiles of behavioural characteristics predictive of successful inclusion in mainstream education for children with autism spectrum disorders (ASD) and comparison students. Multiple regression analyses using behavioural ratings from parents, teachers and peers found some evidence for differential profiles predicting peer acceptance and rejection. High levels of peer-rated shyness significantly predicted social rejection in comparison students only. Parent-rated prosocial behaviour also differentially predicted social acceptance; high-levels of prosocial behaviour predicted acceptance in comparison students, but low-levels were predictive for students with ASD. These findings suggest that schools may seek to augment traditional social skills programmes with awareness raising about ASD among mainstream pupils to utilise peers’ apparent willingness to discount characteristics such as ‘shyness’.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2010 Naar de uitgave