Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2013 | Uitgave 10/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2013

Motor and Tactile-Perceptual Skill Differences Between Individuals with High-Functioning Autism and Typically Developing Individuals Ages 5–21

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2013
Auteurs:
Sana M. N. Abu-Dahab, Elizabeth R. Skidmore, Margo B. Holm, Joan C. Rogers, Nancy J. Minshew

Abstract

We examined motor and tactile-perceptual skills in individuals with high-functioning autism (IHFA) and matched typically developing individuals (TDI) ages 5–21 years. Grip strength, motor speed and coordination were impaired in IHFA compared to matched TDI, and the differences between groups varied with age. Although tactile-perceptual skills of IHFA were impaired compared to TDI on several measures, impairments were significant only for stereognosis. Motor and tactile-perceptual skills should be assessed in children with IHFA and intervention should begin early because these skills are essential to school performance. Impairments in coordination and stereognosis suggest a broad though selective under-development of the circuitry for higher order abilities regardless of domain that is important in the search for the underlying disturbances in neurological development.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2013 Naar de uitgave