Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2013 | Empirical Research | Uitgave 3/2013

Journal of Youth and Adolescence 3/2013

Motives for Using Facebook, Patterns of Facebook Activities, and Late Adolescents’ Social Adjustment to College

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 3/2013
Auteurs:
Chia-chen Yang, B. Bradford Brown

Abstract

Previous studies have confirmed that Facebook, the leading social networking site among young people, facilitates social connections among college students, but the specific activities and motives that foster social adjustment remain unclear. This study examined associations between patterns of Facebook activity, motives for using Facebook, and late adolescents’ social adjustment to the college environment. Anonymous self-report survey data from 193 mostly European American students (M age = 20.32; 54 % female) attending a major Midwestern university indicated that motives and activity patterns were associated directly with social adjustment, but the association between one activity, status updating, and social adjustment also was moderated by the motive of relationship maintenance. Findings provide a more comprehensive portrait of how Facebook use may foster or inhibit social adjustment in college.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2013

Journal of Youth and Adolescence 3/2013 Naar de uitgave