Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-01-2020 | Original Paper | Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

Mothers’ Perspectives on the Inclusion of Young Autistic Children in Kuwait

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Raghad Mutabbakani, Carol Callinan
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

There is a lack of information on early childhood inclusive education and the parental perspectives towards the inclusion of autistic children in Kuwait. The aim of this study was to explore the perspectives and experiences amongst mothers of young autistic children regarding the inclusion of their children in general education kindergarten settings. Focus group and individual semi-structured interviews were conducted with (n = 34) Kuwaiti mothers of children with (ASD). The study participants were of the opinion that the behaviours unique to (ASD) can only be managed in highly structured special education settings. The themes that emerged from the interviews demonstrate that the general view amongst the study participants is that the inclusive educational model will not meet the autistic children’s needs.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave