Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-04-2017 | Original Paper | Uitgave 7/2017 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017

Moderating Effects of Parental Characteristics on the Effectiveness of a Theory of Mind Training for Children with Autism: A Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2017
Auteurs:
Danielle M. J. de Veld, Patricia Howlin, Elske Hoddenbach, Fleur Mulder, Imke Wolf, Hans M. Koot, Ramón Lindauer, Sander Begeer

Abstract

This RCT investigated whether the effect of a Theory of Mind (ToM) intervention for children with ASD was moderated by parental education level and employment, family structure, and parental ASD. Children with autism aged 8–13 years (n = 136) were randomized over a waitlist control or treatment condition. At posttest, children in the treatment condition had more ToM knowledge, showed fewer autistic features, and more ToM-related behavior than children in the control condition. Children who had one or two parents with at least a college degree, and children with parents not diagnosed with/suspected of having ASD themselves benefitted from the training. These findings provide valuable information about family variables that need to be taken into account in treatment design and implementation.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017 Naar de uitgave