Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2014 | Original Paper | Uitgave 12/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2014

Modeling the Phenotypic Architecture of Autism Symptoms from Time of Diagnosis to Age 6

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2014
Auteurs:
Stelios Georgiades, Michael Boyle, Peter Szatmari, Steven Hanna, Eric Duku, Lonnie Zwaigenbaum, Susan Bryson, Eric Fombonne, Joanne Volden, Pat Mirenda, Isabel Smith, Wendy Roberts, Tracy Vaillancourt, Charlotte Waddell, Teresa Bennett, Mayada Elsabbagh, Ann Thompson, Pathways in ASD Study Team
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-014-2167-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

The latent class structure of autism symptoms from the time of diagnosis to age 6 years was examined in a sample of 280 children with autism spectrum disorder. Factor mixture modeling was performed on 26 algorithm items from the Autism Diagnostic Interview - Revised at diagnosis (Time 1) and again at age 6 (Time 2). At Time 1, a “2-factor/3-class” model provided the best fit to the data. At Time 2, a “2-factor/2-class” model provided the best fit to the data. Longitudinal (repeated measures) analysis of variance showed that the “2-factor/3-class” model derived at the time of diagnosis allows for the identification of a subgroup of children (9 % of sample) who exhibit notable reduction in symptom severity.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 18 kb)
10803_2014_2167_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2014 Naar de uitgave