Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-07-2018 | Original Paper | Uitgave 5/2020 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2020

Mock Juror Perceptions of Child Witnesses on the Autism Spectrum: The Impact of Providing Diagnostic Labels and Information About Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2020
Auteurs:
Laura Crane, Rachel Wilcock, Katie L. Maras, Wing Chui, Carmen Marti-Sanchez, Lucy A. Henry

Abstract

Research suggests that autistic children can provide accurate and forensically useful eyewitness evidence. However, members of a jury also rely on non-verbal behaviours when judging the credibility of a witness, and this could determine the verdict of a case. We presented mock jurors with videos (from an experimental study) of one of two child witnesses on the autism spectrum being interviewed about a mock minor crime. Results demonstrated that providing jurors with generic information about autism and/or informing them of the child’s diagnostic label differentially affected credibility ratings, but not for both children. Implications for how to present information about child witnesses with autism to a jury—highlighting the need for approaches tailored to individual children—are discussed.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2020 Naar de uitgave