Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 2/2015

Mindfulness 2/2015

Mindfulness Apprenticeship: A new Model of NHS-Based MBCT Teacher Training

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 2/2015
Auteurs:
Robert Marx, Clara Strauss, Cleo Williamson

Abstract

A new, year-long, apprenticeship model of mindfulness-based cognitive therapy (MBCT) training within the UK State National Health Service is presented. The model has a strong emphasis on personal practice and on learning to teach in various settings with regular feedback through supervision and from peers. The development of the training programme is discussed in the context of UK training provision in MBCT. A quantitative and qualitative evaluation of the experience of the first intake of trainees is presented, demonstrating a very high level of satisfaction with the training. Issues arising in the continuing development of graduates of the programme and in the development of MBCT provision by graduates, are discussed. Strengths and limitations of the evaluation are considered.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2015

Mindfulness 2/2015 Naar de uitgave