Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-09-2015 | Empirical Research | Uitgave 1/2016

Journal of Youth and Adolescence 1/2016

Microaggressions, Feelings of Difference, and Resilience Among Adopted Children with Sexual Minority Parents

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 1/2016
Auteurs:
Rachel H. Farr, Emily E. Crain, M. K. Oakley, Krystal K. Cashen, Karin J. Garber

Abstract

Limited research exists about the unique experiences and possible marginalization of children with sexual minority parents. From a larger longitudinal project of diverse adoptive families, we examined cross-sectional data using mixed methods from interviews with 49 adopted children (M age  = 8 years; 47 % female) in 27 two-father and 22 two-mother families. Using thematic analysis, we coded themes of awareness of difference, microaggressions, and resilience (i.e., coping and positive family conceptualizations). Children experienced “feeling different” and microaggressions from peers, but generally at a low to medium intensity and with neutral (not negative) emotion. More instances of resilience and positive family conceptualizations were reported than microaggressions or feelings of difference, suggesting that children develop positive perceptions of their family and navigate experiences of difference with resilience. Filling important gaps in the literature, we discuss implications of our results for practice and policy.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Journal of Youth and Adolescence 1/2016 Naar de uitgave