Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: GZ - Psychologie 6/2014

01-09-2014 | Recensie

Methodiek biedt positief effect op de levenskwaliteit

Active Support, een handreiking voor de ondersteuning aan mensen met een beperking

Auteurs: Arno Willems, Martin de Vor

Gepubliceerd in: GZ - Psychologie | Uitgave 6/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Mogelijk heeft u net als ik wel eens nagedacht over hoe we meer zouden kunnen doen aan het voorkómen van gedragsproblemen bij mensen door hun welbevinden of de kwaliteit van leven te vergroten. Dan zou dit praktijkboek – bedoeld voor de zorg rond mensen met een verstandelijke beperking – ook voor professionals buiten deze zorg kunnen laten zien hoe een combinatie van enkele gedragstherapeutische technieken, positieve psychologie en een volledig uitgewerkte daginvulling met voorspelbare en uitdagende activiteiten een bewezen effect kan hebben op de levenskwaliteit.
Literatuur
go back to reference Bannink, F. (2009). Positieve psychologie in de praktijk. Amsterdam: Hogrefe. Bannink, F. (2009). Positieve psychologie in de praktijk. Amsterdam: Hogrefe.
go back to reference Twint, B., & De Bruijn, J. (2014). Handboek verstandelijke beperking: 24 succesvolle methoden. Amsterdam: Boom. Twint, B., & De Bruijn, J. (2014). Handboek verstandelijke beperking: 24 succesvolle methoden. Amsterdam: Boom.
go back to reference Westerhof, G. & Bohlmeijer, E. (2010). Psychologie van de levenskunst. Amsterdam: Boom. Westerhof, G. & Bohlmeijer, E. (2010). Psychologie van de levenskunst. Amsterdam: Boom.
Metagegevens
Titel
Methodiek biedt positief effect op de levenskwaliteit
Active Support, een handreiking voor de ondersteuning aan mensen met een beperking
Auteurs
Arno Willems
Martin de Vor
Publicatiedatum
01-09-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
GZ - Psychologie / Uitgave 6/2014
Print ISSN: 1879-5080
Elektronisch ISSN: 1879-5099
DOI
https://doi.org/10.1007/s41480-014-0054-x

Andere artikelen Uitgave 6/2014

GZ - Psychologie 6/2014 Naar de uitgave