Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2013 | Original Paper | Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013

Meta-Analysis of Social Skills Interventions of Single-Case Research for Individuals with Autism Spectrum Disorders: Results from Three-Level HLM

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2013
Auteurs:
Shin-Yi Wang, Rauno Parrila, Ying Cui

Abstract

This meta-analysis used hierarchical linear modeling to examine 115 single-case studies with 343 participants that examined the effectiveness of social skills interventions for individuals with autism spectrum disorder (ASD). The average effect size of the included studies was 1.40 (SD = 0.43, 95 % CL = 1.32–1.48, N = 115). In the further, several common predictors including intervention length, age and gender of the participants, and study quality indicators (provision of sufficient, in-depth, and replicable information of participants, settings/materials, independent variables, and dependent variables) were not found to mediate the intervention effectiveness. Only research design that the study employed was found to impact the intervention effectiveness; the studies using multiple baseline or reversal design had larger effect sizes than studies using other designs. Implications of the results and limitations of this study are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2013 Naar de uitgave