Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-01-2017 | Original Paper | Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017

Mentoring University Students with ASD: A Mentee-centered Approach

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2017
Auteurs:
Nicole Roberts, Elina Birmingham
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-016-2997-9) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study presents a conceptual understanding of how mentorship is experienced by the participants of a mentorship program for university students with Autism Spectrum Disorder. We interviewed the participants of the Autism Mentorship Initiative at Simon Fraser University. A grounded theory approach was used to systematically organize data from interviews and documents to reveal themes that were salient to the mentees (students with autism; n = 9) and mentors (neurotypical students; n = 9). The following five main themes were identified and interrelated under the core theme of A Mentee-centered Approach: (1) The Natural Progression of the Relationship, (2) The Supportive Mentor, (3) The Meeting Process, (4) Identifying and Implementing Goals, and (5) Learning Together. An in-depth analysis of a mentorship process is described.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2017 Naar de uitgave