Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-02-2018 | Original Article | Uitgave 5/2018

Child Psychiatry & Human Development 5/2018

Mental Health of Homeless Youth: Moderation by Peer Victimization and Teacher Support

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Jenna M. Armstrong, Caitlyn R. Owens, Mary E. Haskett

Abstract

The link between youth homelessness and mental health functioning was examined using state population-representative 2015 Youth Risk Behavior Survey (YRBS) data. The moderating role of victimization and perceived teacher support also was examined. Consistent with hypotheses, results indicated that homelessness was associated with greater mental health challenges, more victimization, and less teacher support. The association between homelessness and mental health was not moderated by perceived teacher support. However, victimization experiences served as a moderator such that more victimization exacerbated the effect of homelessness on mental health challenges. This study supports the utility of the YRBS for gaining understanding of the experiences and needs of youth experiencing homelessness and adds to the growing literature on predictors of individual differences in mental health functioning of these vulnerable youth.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Child Psychiatry & Human Development 5/2018 Naar de uitgave