Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2014 | ORIGINAL PAPER | Uitgave 4/2014

Mindfulness 4/2014

Meditation in the Higher-Education Classroom: Meditation Training Improves Student Knowledge Retention during Lectures

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Jared T. Ramsburg, Robert J. Youmans

Abstract

The cognitive skills required for successful knowledge retention may be influenced by meditation training. The current studies examined the effects of meditation on the knowledge retention of students. In three experimental studies, participants from three introductory psychology courses randomly received either brief meditation training or rest, listened to a class lecture, then took a post-lecture quiz that assessed students’ knowledge of the lecture material. The results indicated that meditation improved students’ retention of the information conveyed during the lecture in each of the three experiments. Mood, relaxation, and class interest were not affected by the meditation training. Limitations and implications are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Mindfulness 4/2014 Naar de uitgave

MINDFULNESS IN PRACTICE

Mindfulness of Death