Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 10/2003

01-10-2003 | Commentaar

Medische callcenters zijn strijdig met goed huisartsgeneeskundig handelen

Auteur: Peter Lucassen

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 10/2003

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In een artikel in dit nummer rapporteren Spelten en Gubbels ervaringen met een door Achmea opgezet medisch callcenter om de werkdruk van huisartsen overdag te verminderen.1 Blijkens het slot van het artikel is niet besloten het project te stoppen. Volgens mij zou de conclusie moeten zijn: gelijk stoppen. Allereerst omdat de resultaten van het onderzoek zelf daar aanleiding toe geven. Vervolgens omdat via medische callcenters onmogelijk de huisartsgeneeskundige zorg geleverd kan worden zoals de beroepsgroep die zelf heeft omschreven.
Literatuur
go back to reference Spelten ER, Gubbels JW. Een medisch callcenter in de praktijk. Huisarts Wet 2003;46:543-6.CrossRef Spelten ER, Gubbels JW. Een medisch callcenter in de praktijk. Huisarts Wet 2003;46:543-6.CrossRef
go back to reference Toekomstvisie huisartsenzorg. NHG: Utrecht, 2002 Toekomstvisie huisartsenzorg. NHG: Utrecht, 2002
Metagegevens
Titel
Medische callcenters zijn strijdig met goed huisartsgeneeskundig handelen
Auteur
Peter Lucassen
Publicatiedatum
01-10-2003
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 10/2003
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03083298

Andere artikelen Uitgave 10/2003

Huisarts en wetenschap 10/2003 Naar de uitgave

Journaal

Zitvlees