Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-11-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

Mediating Parent Learning to Promote Social Communication for Toddlers with Autism: Effects from a Randomized Controlled Trial

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Hannah H. Schertz, Samuel L. Odom, Kathleen M. Baggett, John H. Sideris

Abstract

A randomized controlled trial was conducted to evaluate effects of the Joint Attention Mediated Learning (JAML) intervention. Toddlers with autism spectrum disorders (ASD) aged 16–30 months (n = 144) were randomized to intervention and community control conditions. Parents, who participated in 32 weekly home-based sessions, followed a mediated learning process to target preverbal social communication outcomes (social visual synchrony, reciprocity, and responding and initiating forms of joint attention) throughout daily interactions. The analysis found post-intervention effects for all outcomes, with all except initiating joint attention sustaining 6 months post-intervention. Findings support the value of very early intervention targeting explicitly social functions of preverbal communication and of promoting active engagement in the learning process for both toddlers and parents.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018 Naar de uitgave