Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

09-03-2017 | Original Paper | Uitgave 7/2017 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017

Measuring Theory of Mind in Adults with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2017
Auteurs:
Neil Brewer, Robyn L. Young, Emily Barnett
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-017-3080-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.
Neil Brewer and Robyn L Young have contributed equally.
An erratum to this article is available at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3150-0.

Abstract

Deficits in Theory of Mind (ToM)—the ability to interpret others’ beliefs, intentions and emotions—undermine the ability of individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD) to interact in socially normative ways. This study provides psychometric data for the Adult-Theory of Mind (A-ToM) measure using video-scenarios based in part on Happé’s (Instructions for theory of mind story task, 1999) Strange Stories test. The final items discriminated IQ-matched adults with ASD from controls on the social but not the physical items. Additional validity data included a two-component principal components solution, correlations with existing ToM scales, and the absence of correlations with self-report measures of empathy and social anxiety (not requiring inferences about the intent of others). The expected group differences in ToM were accompanied by marked variability in the ASD sample.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 119 KB)
10803_2017_3080_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2017 Naar de uitgave