Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2013 | Original Paper | Uitgave 8/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2013

Measuring Changes in Social Behavior During a Social Skills Intervention for Higher-Functioning Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2013
Auteurs:
Camilla M. McMahon, Laurie A. Vismara, Marjorie Solomon
Belangrijke opmerkingen
A version of this paper was presented at the International Meeting for Autism Research.

Abstract

The social behavior of children and adolescents with Autism Spectrum Disorder was evaluated weekly over 19 weeks of a social skills training program. Participants’ vocalizations were coded as initiating, responding, or other (e.g., self-talk). Participants’ interactions were coded as dyadic peer interactions, dyadic leader interactions, interactions with a group of peers, interactions with a group of peer(s) and leader(s), or time spent by self. Over the course of the intervention, participants made fewer initiating and other vocalizations, more responding vocalizations, spent more time interacting with a group of peers, and spent marginally less time interacting with a leader. Gender, age, and intervention attendance effects on social behavior are also noted.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2013 Naar de uitgave