Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2015

Measuring and Supporting Language Function for Children with Autism: Evidence from a Randomized Control Trial of a Social-Interaction-Based Therapy

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2015
Auteurs:
Devin M. Casenhiser, Amanda Binns, Fay McGill, Olga Morderer, Stuart G. Shanker

Abstract

In a report of the effectiveness of MEHRIT, a social-interaction-based intervention for autism, Casenhiser et al. (Autism 17(2):220–241, 2013) failed to find a significant advantage for language development in the treatment group using standardized language assessments. We present the results from a re-analysis of their results to illustrate the importance of measuring communicative language acts (formally called “speech acts”). Reanalysis confirmed that children in the MEHRIT group outperformed the community treatment group on measures of MLUm, number of utterances produced, and various speech act categories. The study underscores the importance of functional language measures in guiding and evaluating treatment for children with autism, and suggests that MEHRIT is effective in improving children’s use of language during parent–child interactions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2015 Naar de uitgave