Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2013 | Original Paper | Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013

Measurement Tools and Target Symptoms/Skills Used to Assess Treatment Response for Individuals with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2013
Auteurs:
Erin Elizabeth Bolte, Joshua John Diehl
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1798-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This study examined the measurement tools and target symptoms/skills used to assess treatment response during Autism Spectrum Disorder (ASD) intervention trials from 2001 through 2010. Data from 195 prospective trials were analyzed. There were 289 unique measurement tools, of which 61.6 % were used only once, and 20.8 % were investigator-designed. Only three tools were used in more than 2 % of the studies, and none were used in more than 7 % of studies. Studies investigated an average of 11.4 tool-symptom combinations per trial, with as many as 45 in one study. These results represent a lack of consistency in outcome measurements in ASD intervention trials. These findings highlight the need to set guidelines for appropriate outcome measurement in the ASD field.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 330 kb)
10803_2013_1798_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2013 Naar de uitgave