Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

08-02-2018 | Uitgave 1/2019

Journal of Abnormal Child Psychology 1/2019

Maternal and Family Processes in Different Subgroups of Youth with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Jane Pei-Chen Chang, Meng-Chuan Lai, Miao-Chun Chou, Chi-Yung Shang, Yen-Nan Chiu, Wen-Che Tsai, Yu-Yu Wu, Susan Shur-Fen Gau
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10802-018-0404-z) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

We compared the maternal reports on mothering and family processes between 160 youth with autism spectrum disorder (ASD) and 160 age and gender-matched typically developing (TD) youth stratified by personal characteristics from Taiwan. The ASD groups consisted of 51 ‘typical autism’ (TA), 52 ‘high-functioning autism’ (HFA), and 57 ‘Asperger syndrome (AS).’ Maternal reports showed that youth with ASD obtained less affection and more protection from the mother, and had less active mother-child interactions and more behavioral problems at home. Their mothers perceived less family support when compared to mothers of TD youth. Moreover, both TA and AS groups had more maternal protection and less maternal perceived family support, whereas HFA and co-occurring ADHD were only associated with more behavioral problems at home. The maternal and family process may vary across different ASD subgroups.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Journal of Abnormal Child Psychology 1/2019 Naar de uitgave