Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

16. Marc. De intelligente jongen die niet naar school gaat

Auteurs : Ben Gunnewijk, Susan de Boer

Gepubliceerd in: De praktijk van de kinder- en jeugdpsychiater

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Marc is achttien jaar. Zijn schoolloopbaan verloopt niet vlekkeloos. Van vwo naar havo, van havo naar vmbo. Een IQ-test wijst uit dat Marc hoog scoort op verbale intelligentie, iets aan de lage kant op performale intelligentie, maar laag op verwerkingssnelheid. Daarnaast krijgt Marc last van sombere gedachten en slaagt hij er niet in een goed dag- en nachtritme aan te houden. Na een moeilijke periode, waarin hij niet naar school ging, heeft hij zijn draai gevonden bij een organisatie waar kinderen die niet in het reguliere schoolsysteem passen hun talenten kunnen ontplooien. Hij probeert alsnog zijn havodiploma te halen via een instituut voor individuele huiswerkbegeleiding.
Metagegevens
Titel
Marc. De intelligente jongen die niet naar school gaat
Auteurs
Ben Gunnewijk
Susan de Boer
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2580-1_16