Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: GZ - Psychologie 4/2021

01-08-2021 | column

Managementscholing in de ggz

Auteur: Kees Korrelboom

Gepubliceerd in: GZ - Psychologie | Uitgave 4/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

In de Volkskrant stond een artikel over leerstijlen. Iedereen zou een eigen optimale leerstijl hebben. Leerlingen zijn doeners, dromers, denkers of beslissers. Onderwijs zou zoveel mogelijk moeten aansluiten bij ieders persoonlijke leerstijl. De leerstijltheorie is populair bij docenten. Veel coaches en bureaus bieden zich dan ook aan om leerkrachten hierin verder te scholen. Het probleem is echter dat de leerstijltheorie een mythe is. Onderzoek laat zien dat het toesnijden van onderwijs op leerstijlen de effectiviteit niet verhoogt. De theorie lijkt gebakken lucht te zijn. …
Metagegevens
Titel
Managementscholing in de ggz
Auteur
Kees Korrelboom
Publicatiedatum
01-08-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
GZ - Psychologie / Uitgave 4/2021
Print ISSN: 1879-5080
Elektronisch ISSN: 1879-5099
DOI
https://doi.org/10.1007/s41480-021-0825-0

Andere artikelen Uitgave 4/2021

GZ - Psychologie 4/2021 Naar de uitgave

vak in beeld

Pavlov