Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-10-2021 | Commentary

Making Research Possible: Barriers and Solutions For Those With ASD and ID

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Audrey Thurm, Alycia Halladay, David Mandell, Melissa Maye, Sarah Ethridge, Cristan Farmer
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Participation in research can provide direct and indirect benefit to individuals with autism spectrum disorder (ASD), their caregivers, families, and society at large. Unfortunately, individuals with high support needs, including those with intellectual disability, cognitive disability or minimal verbal ability, are often systematically excluded from research on ASD. This limits the ability to generalize discoveries to all people with ASD, and results in a disparity in who benefits from research. This piece outlines the importance and extent of the problem, which is part of a broader lack of inclusivity in ASD research. It also provides examples of studies that have directly addressed issues that arise when conducting inclusive research and makes recommendations for researchers to reduce disparities in research participation.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel