Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2017 | Toepassing in de praktijk | Uitgave 2/2017

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 2/2017

Maakt het uit wat je gebruikt?

Classificeren met Omaha versus NANDA

Tijdschrift:
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice > Uitgave 2/2017
Auteurs:
José van Dorst, dr. Henk Rosendal, dr. Silke F. Metzelthin
Belangrijke opmerkingen
José van Dorst MBA-H wijkverpleegkundige en docent SBW
dr. Henk Rosendal lector Wijkzorg, Kenniscentrum Zorginnovatie, Hogeschool Rotterdam
dr. Silke F. Metzelthin postdoctoraal onderzoeker, Department of Health Services Research, Universiteit Maastricht
NB. Lezers worden uitgenodigd om de casus zelf te indiceren. De uitgebreide casusomschrijving kan via een mailbericht rechtstreeks worden opgevraagd bij de auteur José van Dorst: jie.van.dorst.@gmail.com.

Samenvatting

Wijkverpleegkundigen in Nederland indiceren sinds 2015 weer zelf. Indiceren houdt in dat zij vaststellen welke zorg nodig is. Alle verpleegkundigen worden geacht om via een brede anamnese te komen tot geobjectiveerde, onderbouwde (verpleegkundige) diagnoses die gekoppeld kunnen worden aan verpleegkundige interventies en zorgresultaten. Het Normenkader Indiceren van V&VN ondersteunt dat.1)

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice

Met het Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice (NTvEBP) wordt een brug geslagen tussen de wetenschap en de verpleegkundige praktijk van alledag. Want verpleegkundigen professionaliseren voortdurend en zoeken naar wegen om het eigen handelen wetenschappelijk te onderbouwen.

TvZ

Het vakblad TvZ belicht de verpleegkundige praktijk én wetenschap. De diepgaande en wetenschappelijke artikelen gaan over onderzoek, opinie, beleid en management.

BSL Verpleegkundige Totaal

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 2/2017 Naar de uitgave

Toepassing in de praktijk

Rendeert zorgonderzoek in de ggz?*