Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2014 | Original Paper | Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014

Longitudinal Analyses of Expressive Language Development Reveal Two Distinct Language Profiles Among Young Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2014
Auteurs:
Saime Tek, Laura Mesite, Deborah Fein, Letitia Naigles

Abstract

Although children with Autism spectrum disorders (ASD) show significant variation in language skills, research on what type(s) of language profiles they demonstrate has been limited. Using growth-curve analyses, we investigated how different groups of young children with ASD show increases in the size of their lexicon, morpho-syntactic production as measured by Brown’s 14 grammatical morphemes, and wh-question complexity, compared to TD children, across six time points. Children with ASD who had higher verbal skills were comparable to TD children on most language measures, whereas the children with ASD who had low verbal skills had flatter trajectories in most language measures. Thus, two distinct language profiles emerged for children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2014 Naar de uitgave