Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-06-2019 | Empirical Research | Uitgave 3/2020

Journal of Youth and Adolescence 3/2020

Links Between Teachers’ Liking of Students, Peer Inclusion, and Students’ Academic Achievement: A Two-Wave Longitudinal Study

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 3/2020
Auteurs:
Stefania Sette, Luciano Gasser, Jeanine Grütter
Belangrijke opmerkingen
Publisher’s note: Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Students who are more liked by their teachers tend to be included by their peers and to perform successfully at school. Yet, very little is known whether peer inclusion can mediate the effect of teachers’ liking of students on students’ academic achievement. Teachers from Grades 5 and 6 reported their liking of each student and academic achievement (N = 1209; 49% females), whereas peers rated the inclusion of classmates. Results from a multilevel growth curve model revealed that, only at the individual level, higher values of peer inclusion mediated the association between teachers’ liking of students and academic achievement over time. This study provides new insights into the complex associations between teachers’ liking of students and academic achievement during early adolescence.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2020

Journal of Youth and Adolescence 3/2020 Naar de uitgave