Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 4/2009

01-12-2009 | Opmerkelijk

Straf voor iedere leerling die het verdient?

Auteur:    

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 4/2009

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Voortaan voor iedereen die straf verdient: straf. Deze slogan moest in de aanloop naar de Europese verkiezingen van dit jaar duidelijk maken dat volgens de liberalen de politie te laks is en de rechterlijke macht te vaak voor halfzachte maatregelen kiest. Op een van de posters in Amsterdam had iemand dezelfde slogan zo verdraaid dat straf de consequentie werd voor iedereen die te veel verdient. Als we echter bij de oorspronkelijk boodschap blijven dan lijkt het om een nauwelijks betwistbaar standpunt te gaan. Wie is er nu tegenwoordig niet voor een waterdicht systeem waarin bij overtreding
Literatuur
go back to reference American Psychological Association Zero Tolerance Task Force (2008). Are zero tolerance policies effective in schools? An evidentiary review and recommendations. American Psychologist, 63, 852-862. American Psychological Association Zero Tolerance Task Force (2008). Are zero tolerance policies effective in schools? An evidentiary review and recommendations. American Psychologist, 63, 852-862.
go back to reference Derriks, M., & Roede, E. (2009). Verscheidenheid en uniformiteit. ‘Niet consequent’ handelen van leerkrachten. (sco-rapport 824.) Amsterdam: sco-Kohnstamm Instituut. Derriks, M., & Roede, E. (2009). Verscheidenheid en uniformiteit. ‘Niet consequent’ handelen van leerkrachten. (sco-rapport 824.) Amsterdam: sco-Kohnstamm Instituut.
go back to reference Greene, R. W. (2008). Lost at school: Why our children with behavioral challenges are falling through the cracks and how we can help them. New York: Scribner. Greene, R. W. (2008). Lost at school: Why our children with behavioral challenges are falling through the cracks and how we can help them. New York: Scribner.
Metagegevens
Titel
Straf voor iedere leerling die het verdient?
Auteur
   
Publicatiedatum
01-12-2009
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 4/2009
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03087961

Andere artikelen Uitgave 4/2009

Kind en adolescent 4/2009 Naar de uitgave

Boeken

Boeken