Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 3/2008

01-06-2008 | Toepassing in de praktijk

EBP in onderwijs én praktijk bevorderd via lectoraat

Auteur: Joke Mintjes-de Groot

Gepubliceerd in: Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice | Uitgave 3/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Sinds 2001 kennen hogescholen lectoraten, bestaande uit een lector met een kenniskring. Lectoraten zijn onderzoeksgroepen van hogescholen die op maatschappelijk relevante terreinen de verbinding leggen tussen het onderwijs, de praktijk en toegepast onderzoek. De lector heeft de leiding over de kenniskring, waarin hbo- en masters-docenten zitten die naast hun onderwijstaak ook een onderzoekstaak hebben. Soms zijn onderzoekers en externe deskundigen ook lid van de kenniskring om de aansluiting met het werkveld en/of onderzoeksveld te bevorderen. Lectoraten zorgen voor kenniscirculatie tussen onderwijs, wetenschap en praktijk. Zij werken samen met gezondheids- en onderwijsinstellingen op lokaal, regionaal, landelijk en internationaal niveau.
Literatuur
go back to reference Mintjes-de Groot AJ. Acute Intensieve Zorg: wie telt. Lectorale rede. Nijmegen: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, 2003. Mintjes-de Groot AJ. Acute Intensieve Zorg: wie telt. Lectorale rede. Nijmegen: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, 2003.
go back to reference Rasmussen-Conrad R, Weijers W. Blauwdruk voor een werkplaats: resultaten van het vernieuwingsproject ‘Een werkplaats voor het HGZO’ 1995-1998. Nijmegen: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, september 1998. Rasmussen-Conrad R, Weijers W. Blauwdruk voor een werkplaats: resultaten van het vernieuwingsproject ‘Een werkplaats voor het HGZO’ 1995-1998. Nijmegen: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, september 1998.
go back to reference Vossen C. Evaluatie academische werkplaatsen: simulatiespel helpt hindernissen én oplossingen blootleggen. Mediator 2007;18:4-6 Vossen C. Evaluatie academische werkplaatsen: simulatiespel helpt hindernissen én oplossingen blootleggen. Mediator 2007;18:4-6
Metagegevens
Titel
EBP in onderwijs én praktijk bevorderd via lectoraat
Auteur
Joke Mintjes-de Groot
Publicatiedatum
01-06-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice / Uitgave 3/2008
Print ISSN: 1572-2082
Elektronisch ISSN: 1876-8806
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03077168

Andere artikelen Uitgave 3/2008

Nederlands Tijdschrift voor Evidence Based Practice 3/2008 Naar de uitgave

Van de redactie

Wondzorg

Heet van de naald

Pre-eclampsie

Wetenschap kritisch bekeken

Water for wound cleansing1